Wednesday 16 May 2012

Youth Service - 5 May 2012



Puji Tuhan kerana sekali lagi di dalam Kebaktian muda-mudi kita pada 5 Mei 2012 berjalan dengan luar biasa yang dikendalikan oleh Bro. Freddie Daneil dan Sis.Debby Layun, M.C buat kebaktian ini ialah Bro. Thecko dan sangat-sangat memberkati di mana Pengkhotbah kali ini kita mengundang seorang jejaka dari Bless Indonesia Partnership (BIP) untuk menyampaikan Firman Tuhan, iaitu Pak Novan Nur Fatah. Beliau dilahirkan di Bandung dan sangat memberkati Firman Tuhan yang disampaikan oleh beliau dengan membuka hati anak-anak muda yang hadir pada malam itu.

Pemimpin Pujian merupakan Bro.Rhemedy Anthony dan Teamnya membawa pujian dan penyembahan dengan tampilnya pemain muzik baru iaitu :- Seth Peli (Lead Guitar), Chipper Edmund (Bass) & Clement Empaling (Drum). Disamping itu, Altar-Call juga dilakukan bagi pemulihan dan penyembuhan buat generasi muda zaman ini. 






Tidak lupa juga, Team Praise Valley juga menyambut hari jadi dua orang gadis kita yang cantik-molek. Saudari Grace Robin (5th May) dan Saudari Adlina Sibat (4th May) yang merupakan vokalis-vokalis di dalam Praise Valley. Idea kejutan ini juga disokong oleh Praise Valley Team Production sendiri ^^ 

Dengan sokongan juga dari Multimedia Ministry menayangkan satu Video Khas buat mereka J,dan Ada tetamu “Youth” baru kian bertambah. Antaranya :- Duxburry Kho (Momok) and the Friends..:)..Merupakan pelajar dari Politeknik Kuching turut hadir bersama dalam kebaktian ini. BAWA BANYAK LAGI KAWAN-KAWAN KAMU k Momok..Amen :-)















Iklan Kebaktian Muda-mudi
Minggu ini ada kebaktian muda-mudi (19 May 2012) yang dikendalikan sekali lagi oleh Bro.Freddie Daneil dan Sis.Debby Layun.
Tema: Watching Movie
*Jualan juga akan dilakukan

No comments:

Post a Comment